Motorparts Dutch

bullet1 Pan-European
bullet2 ST1300

bullet3 E-lock

Gelukkig heeft de 1300 een normaal deksel op beide kuipvakken zitten, er is er echter maar één afsluitbaar. Ik snap de gedachtengang hierachter wel, het is handig om tijdens het rijden uit het open vakje dingetjes te kunnen pakken zoals bijvoorbeeld een zonnebril, een doekje om je vizier droog te maken, je portemonnee op de franse tolwegen en bedenk nog maar meer zaken die je onder handbereik wil hebben tijdens het rijden. Onhandig is het dat je alle spullen eruit moet halen als je de motor onbeheerd achterlaat omdat iedereen het kuipvak zomaar kan openen. Ik heb eens al mijn waardeloze spullen her en der verspreid rondom de motor teruggevonden toen ik de motor een nachtje voor een huis had geparkeerd.
De oplossing is simpel maar heeft toch nog heel wat ontwikkeltijd gekost: een elektrisch slot op de rechterklep, dat openstaat als de motor aanstaat en gesloten is als de motor van het contact af staat. Het slot is zo gemaakt dat de klep ook bij gesloten slot nog kan worden dichtgemaakt (net zoals een voordeur) middels een klinkmechaniek.
Het slot wordt geleverd met alle bedrading en stekkers, een uitgebreide montagehandleiding en een noodvoorziening om, in geval van spanningsstoring, de klep zonder sleutel tóch te kunnen openen.